Jumaat, 4 Mac 2011

Tragedi ngeri yg menyayat hati... jijoe dlm kenangan

JIJOE SUPERHEROKU

Kejadian ini berlaku pada 4/3/2011 jam 9.15 mlm..... mlm tu aku buat tusyen sc di rumah dan dihadiri oleh farah(ank kak pah) , afif (ank kak nani) n ank aku sendiri.... tusyen bermula jam 8.15 mlm... d aku ngajar di ruang tamu ...pintu n sliding door rmh aku terbuka konon nak kasi angin luar msk... tetiba dlm aku duk ngajar, trdgr bunyi kucing riuh rendah kat luar rmh....we all yg dlm rmh ni buat dono jeee....maybe kucing2 tu duk main2 or bergaduh sesama mereka.....tetiba aku terkejut dgn jeritan kuat jiran memanggil namaku , apalagi secara spontan aku terus meluru pantas ke pintu rmh....sambil jiranku menunjuk sesuatu..............
-
-
-
-
-
-
-
-
-
hah, tu dia! kucing jiranku bernama jijoe n kucing kesyngan ank2
sedang dibelit dek ular sawa.....
masa aku tgk tu, jijoe dah arwah.... : ((

dlm keadaan kelam kabut n takut , ank2 n ank2 muridku terus terdiam semua x berani kuar , terus aku suruh depa tutp sliding door....so sesi pengajaran terberhenti seketika..... cik hubby kuar rmh n minta aku call 999...sementara cik hubby lak duk ambik gambar kejadian seperti di atas... call 999, adu2 sikit then dismbung ke JPA , adu2 then kasi alamat rmh n no. phone ..then JPA minta aku bersabar n depa akan dtg secepat mungkin....tp lambat gak! lam kul 10 camtu , JPA call blk tuk buat confirmation alamat ,dlm 15 minit depa pun sampai rmh.....
disebabkan kete JPA tu ada lampu cam polis.....jiran area rmh aku pakat kuar n pakat brkumpul di depan rmh dah cam ada SHOW pulak, hehhehehehehe....
bergelut gak le 3 org anggota JPA tu nak tgkap ular sawa tu....tp akhirnya tewas jugak CIK WA n disumbat ke dlam guni.....aku dimaklumkan ular tu akan dihantar ke jabatan PERHILITAN....
sedih aku tgk jiran aku n ank2 dia serta ank2 aku atas kematian jijoe..... tp xpe jijoe dah msuk syurga dah..... ALhamdullilah, kami sekeluarga n ank2 kwn2 aku selamat.... jijoe lah penyelamatnya....ALLAHUAKHBAR! besar sungguh jasamu pada kami sekeluarga!
JIJOE semoga eko tenang di sana....aminnnnn.....
JIJOE SUPERHEROKU!
ULAR SAWA SEDANG CUBA MENELAN KEPALA MANGSA


jutaan terima kasih yg x terhingga atas perkhidmatan anda yg x kenal masa
dan mara bahaya..... jasa n khidmat anda amatlah dihargai......
HIDUP JPA!


3 ulasan:

  1. salam kak, lama tak singgah sini..eh eh ngerinya bila dapat tahu ada ular sawa..maksudnya kejiranan kita tak selamat ah ni..huhuhu

    BalasPadam
  2. ilah: mmg ngeri pun...
    zaila: mmg x selamat selagi ada semak samun yg terbiar tanpa dibuat apa2 olh pemaju.... :(

    BalasPadam