Khamis, 3 Februari 2011

Jenis Makanan Penyebab Lupa

Lupa.... if aku ckp aku terlupa kat mn aku ltk barang yg aku nak tu...cik hubby mesti jawab.. "faktor usia tu"....grrrrrr.....geram je aku ngn jawapan laki mak tu tau! padahalkan dia lg tua dr aku tau!..... kekadang tu cam kerap gak aku lupa...selalunya aku lupa kat mn aku ltk klip rambut aku...letak tempat lain, pi cr tmpat lain....emmmmm......


1 day aku duk godek2 internet , aku terjumpa lak benda alah ni.... mengenai makanan yg blh buat kita lupa ... jom kita baca sama2 :


JANGAN

1) Banyak makan epal yang sudah masam.( aku apple yg segar2 jeee...ada sikit berlagak di situ)

2) Banyak makan makanan masam termasuk asam atau jeruk buahan.( sib baik aku x suke)

3) Banyak makan bawang besar.( sib baik aku kurang mkn benda alah ni)

4) Banyak makan makanan yang mengandungi rempah dan ketumbar kering.( emmmm...kurang gak)

5) Memakan kepala ikan.( yg ni mmg aku suka, kena lak kari kepala ikan, perghhh...terbaik tu!)

6) Memakan makanan dan minuman yang bercampur dengan semut. Semut dipercayai mengandungi sejenis kimia yang boleh melemahkan ingatan.( mmg dah lama amalkan)

7) Makan sehingga terlalu kenyang.( selagi perut aku ada ruang, aku ngap jeee kena lak yg sodap2 mana leh berenti mkn....hehehhehe)

8) Makan makanan yang disentuh oleh tikus.(yg ni idok le dimkn, terus buang dlm tong sampah)

9) Makan makanan yang dijual di warung-warung yang kotor dan terdedah.( x pi ahhh, cr kedai lain rrr)

10) Minum minuman yang memabukkan seperti arak dan tuak masam.(x pernah buat selama hidup ni.... haraaaammmmmm)

11) Banyak makan makanan yang mengandungi bahan kimia termasuk bahan perasa dan bahan awet. Umpamanya minuman bergas dan makanan segera (junk food). Bahan kimia di dalamnya boleh menumpulkan fikiran dan daya ingatan seseorang. ( kurang ,tp sekali sekala tekak aku ni teringin noooo)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan