Ahad, 6 Februari 2011

aktiviti 5.2.2011

cuti panjang duk kat rmh pun boring gak... ank2 lak duk berzikir kat telinga nak mandi kolam...... emmmmm.....memandangkan aku n family dah lama x berpiknik tepi pantai, so aku suggest kat cik hubby kita pi berklh pd hr sabtu ni...cik hubby setuju n kami berpakat nak msk nasi lemak, sambal udang ,telur dadar n ulam timun sbagai bekalan berpiknik.... so, ptg jumaat kami ke pasaraya SWS di alam megah tuk beli bahan2 basah..sambil tu aku pi money changer yg ada kat dlm psraya tu,tukar duit rupiah..RM347=Rp 1juta....aku tukar sikit dulu, hjg bln ni br aku tukar duit rupiah byk2...heehhehehe.....

ank2 mmg excited giler coz nak main air, x sabar tuuuu..... so mlm nya aku suruh ank2 siapkan h/work masing2 if xde h/work aku suh baca buku...kul 11 pm aku suh depa masuk tido, esk nak bgn awal....

after solat isyak, cik hubby dah start masuk dapur msk nasi lemak n smbal udang...aku lak melipat kain n iron baju2 tuk mggu depan ....esok paginya semua org bgn awal , aku siapkan side menu such as kerepok sayur, telur dadar, nugget ayam, air dan mcm2 lg.... tepat kul 10.30 am kami bergerak dr rmh menuju ke destinasi....ke mana? di mana??? Yaaaaaa..... kami ke Port Dickson(PD).. Blue Lagoon (pantai Tanjung Biru)....malas nak cete pjg, korang tgk je la gmbr2 kat bwh ni yeee.... : ))


bawa sunblock...nak elak kulit yg terdedah kena sunburn

pelampung ank2..pinkkkk gitew....

nak jimat kos, msk sendiri loooooo.....

bw topi pink...maklum le aku kan putri lilin...hehehehe..

otw

jln menuju ke pantai

me n soraya Lieyn

sophea sayang

cik hubby tgh drive tuuuu....

dah sampai....sblm pi mandi kena sapu sunblock dulu yeeee

sapu jgn x sapu...
air surut.....jauh menapak ke tmpat yg ada air..

abaikan kakiku yg debab itewww.... i berjemur yeeeee....

dah mcm pdg golf luasnyeee....

ayalin mmg suka main pasir...
panas terik
dah puas mandi ,sesi menjamu selera la pulak

dah kenyang, sambung mandiiiiii...yehaaaa...
ok...dah le tu, jom balik...

me n topi pink... tggu cik hubby lam kete smntara dia pi solat zuhor
cik hubby park kete dpn pagar banglo maybank....
haaaa...sesapa yg keje mybank or adik badik yg keje mybank leh le
book tmpat menginap kat sini

ank2 yg kelaparan.....

bergerak pulang lam kul 3.30 ptg....
ank2 tidor....penat benor le tuuuu

otw blk ke shh alam...jem giler...

kami sampai rmh kul 7 pm.... otw nak blk terjumpa gerai tepi jln ,beli buah markisa (1kg=rm8) n lokan (2kg=rm5)...pastu singgah di masjid banting,cikhubby solat asar..then singgah kedai runcit kat johan setia beli serai....lepas solat maghrib ,msk for dinner.... so mlm tu kami dinner ngn lokan rebus, udang goreng planta n taugeh+tauhu kicap...yummy2...kenyang beb!...
ok, ank2 next time kita pi mandi kat tmpt lain lak, maybe Tiara Beach resort ....^.^..adios!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan