Selasa, 19 November 2013

Hati berbunga2... Alhamdulillah, rezeki dr ALLAH SWT... :)

Cerita dah basi...tp nak cete jugak....

Alhamdulillah, rezeki yg x disangka2 dtg dlm tahun ni (2013)...Aku pregnant lagi tuk ank ke-3.... Sememangnye aku x sangka akan kehadiran insan bernyawa di dlm rahimku.... kedtgan haid ku mmg tidak teratur sejak ank dara lagi ...bgku setakat 3 bln x tg haid tu perkara biasa...
kali ni lbih 1 bln  miss P ku x dtg tp aku mengalami loya2 di ptg hari....pelik! asal mlm je bdn rasa panas, tgh mlm terjaga lbh sekali  tuk kencing  dan badan aku asyik berangin jeee... kuat marah pun yeee.... ku sangkakan kena gastrik coz keadaan loya dan angin dan pedih ulu hati tu seprti simptom2 gastrik.
Jam 5 ptg slps hbs aktiviti kem bestari solat  n solat asar di sklh aku dan ank2 ke restoran Banj di eonBig bkt rimau, layan ank2 mkn. Aku x lalu mkn coz duk rasa loya2 so cuma minum air suam je... sblm blk rmh ,aku ke watson, beli pregnancy tester . aku saje beli n saje nak test w/pun dlm hati mmg dah rasa keputusannya kompom negetif...
Sampai rmh jer cik hubby dah ada .... aku terus naik atas masuk bilik tuk siap2 nak mandi n solat maghrib..sblm tu aku try test urin aku kat tester... dlm hati tetap mengatakan negetif... slps mandi terus aku tgk tester td, terkejut kau !!! dabel line !!! uish biar betul !!!!...terus jerit pggl cik hubby naik atas, tunjuk kat dia n cik hubby tersenyum dan ucap Alhamdulillah!!!!...Ank2 pun berkejar2 naik atas sambil tertanya2... aku pun bgtau diorang ,x lama lg korang dpt adik... seronok bkn kepalang ank2 sampaikan x kasi aku buat keje...dan mlm tu aku di layan bagaikan puteri... haahahahaha....
esoknya aku ke klinik tuk buat pengesahan kehamilan di klinik , dan sah aku mengandung 7 mggu kiraan secara manual.... due date 29 mei 2014...
kali ini mmg berhrp nak ank lelaki ... namun aku tetap bersyukur sekiranya dikuniakan seorg puteri lagi...apa yg penting ank yg ku kandung ini berada dalam keadaan sihat, normal, sempurna dan sentiasa diberkati oleh ALLAH SWT... Amiiinnnn...


Alhamdulillah... : )


2 ulasan:

  1. tahniah

    dari : jiran belakang rumah :P

    BalasPadam
  2. terima kasih.... :)

    selalu gak nampak eko sidai kain kat belakang tp segan nak tegur... hehehe...

    BalasPadam