Khamis, 8 Disember 2011

Balik kampung

syok wooo dpt blk kmpung sendiri.... aku mmg happy benor coz aku jarang nau blk Batu Kurau...
(setahun sekali jee, itupun time raya) ... aku blk kg dr 27 nov-2 dis 2011.. x lama but cukup tuk aku merasa kenikmatan dan merasa puasnye blk kg. smbil mengingati memori lama... auwww!
sebenornya aku blk kg ngan ank2 je... cik hubby x ikut coz dia kena out station ke japan dr 26 nov-4 dis 2011...
aku blk naik kete cik hubby tp bkn aku yg drive but kazen aku (fazrul amin, tgh cuti sem politek ) yg drive kete ye, aku just duk sblh jd mem besar...hehehhe...

27 nov 2011- aku bertolak dr rmh kul 1 tghari... jln x jem but meredah hujan menuju ke BK... sepanjang perjlnan ke taiping, hujan turun x berenti.. kejap renyai pastu lebat... so cdngan aku nak bw ank2 ke lake garden taiping pun tergendala ... disebabkan kami smpai di kamunting jam 5.30 pm, aku cdgkan kami menuju ke kg Pantai Besar ( my hometown) melwt sedara mara.....
jam 7 pm kami bergerak ke rmh maklang aku ( adik arwah abah aku yg bongsu )di BT 16, batu kurau (rmh parents cousin aku le).. hepy x terkira! ank2 lg le suke coz kazen2 aku ramai yg rajin duk lyn depa.... : ) dan mlm tu jugak pakat duk layan bola Mal vs bahrain... kalah 2-3.. xpe la, bkn rezeki harimau malaya...apa2 pun aku tetap sokong harimau malaya , AUUUMMMMM!

duk kg , mn blh lepak kat rmh je kan so esoknya hr isnin (28/11) pagi...aku, ank2 n sepupu sepapat pi mandi manda di air terjun sempeneh...best! airnye jernih n sejuuukkkkk.... ptgnye pulak kami sepakat pi jln2 ke taiping...bersiar2 di tmn tsk taiping ( sekejap je coz tetiba hujan turun ), main bowling then ke tesco taiping pi cr mkn mlm kat situ... pastu blk rmh dlm hjn lebat!

hr: selasa ( 29 nov 2011)
hr yg dinanti2kan...pg2 lg aku dah bersiap nak pi pekan selasa kat BK... pergh, lama tul aku x bershopping kat situ... pekan selasa ni cam psr pagi ahad kat stadium shh alm.... mmg best! harga brg2 jualan kat situ murah2 beb! mcm2 aku beli siap kopak purse aku but aku puas hati! hehehehe... ank2, aku x bw coz depa x thn panas ..lgpun tmpat camtu kan ramai org dan x selesa buat diorang... so ank2 tggl aje di rmh bersama kazen aku .

hr: rabu ( 30 nov 2011 )
pagi :x pi mn2 , cuma rehat2 kat rmh... lgpun duk tggu adik aku yg no.3 (lan ) blk kg but ptg nye kami pi KURAU STONE, tmpat penginapan n rekreasi terkenal di baktu kurau... penah kuar TV3 woooo, dasyat! ... .

hr : khamis (1/12/2011)
dpt berita dr adik ipar ( apis ), adik aku yg no.2 ( CP ) dah bersalin secara pembedahan. dpt baby girl ( ank ke-3) seberat 2.83kg di hospital serdang.. Alhamdullilah, ibu dan baby selamat dan sihat... : )
ptg : lan n family blk ke kedah dan kami pulak bergerak ke pekan jelai, pi psr mlm beli ayam percik yg super sedap tu! perghhh, mmg x leh lawan la dia punya sedap!! ( hujan lg )

hr : Jumaat ( 2/12/2011)
pagi : bersiap2 pack baju dlm beg... lm kul 5 pm bertolak blk ke shah alam...
but jam 7 pm kami singgah ke rmh adik bongsuku ( mijan ) di ipoh... rinduuuuu kat dia n family..
siap dinner lg ( hsil tgn adik ipar i, suzy...tq dear ) .... jam 10 mlm kami bergerak pulang ke shh alam.... jln x jem but hujan sepanjang perjlanan ( hujan rahmat kot! )
Alhamdullilah, kami sampai di kemuning greenville, shh alam jam 1 pg hr sabtu....
penat giler so pakat masuk tido belaka.... zzzzzzzzzzzzzz.....


bergambar bersama family mijan... suzy tgh pregnant ank no.2...
rindu kat ifaft!

@ Kurau Stone

kat sini leh memancing, ATV, berehat2 sambil menginap di chalet2 yg disediakan..
tempat2 makan yg menarik (konsep desa)...
ms ni jabatan dr pusat serenti mn ntah tgh kursus...

basikal senaman paklang.... hehehehe

kuih dangai n kuih peria... beli kat pasar mlm jelai.... murah n sedappppp!

kat rmh adik bangsuku di ipoh

@ lake garden taiping... ank2 bersama sepupu2 ku...
yg berdiri sebelah kiri pakai baju hitam tu sepupu aku yeee
tp dia ank tri kepada x-classmate aku, noraini Ludin


ini le my x-classmate aku, noraini Ludin...
x sangka leh terjumpa dia di food court tesco taiping..
dia pun duk menjamu selera di situ, siap pakej bersama
cik hubby, madu dan ank2 tiri....
Alhamdullilah, semoga eko bahagia selama2nye.... : )







Tiada ulasan:

Catat Ulasan