Sabtu, 30 Januari 2010

Hari ini dalam sejarah....30 jan 2010

pg td kul 10 lbh camtu...aku ke rmh kwn baik aku di KK...ats jmptn hubbynye.....mmg aku gabra gak coz tlh trlbt dlm pergolakan antra mrk berdua..... kiranya aku jd saksi hr ni mrk berdamai dan bermaaf2an....kesnye aku xleh cete kat dlm blog ni..biarlah rahsia... apa yg penting mrk suami isteri sentiasa harmoni n slg bertlk ansur antara 1=lain dan bahagia brsama ank2 di dunia & akhirat......
dlm dunia rmhtgga , perkogsian hdp antra dua insan dan dua jiwa ni byk pancarobanya. bak kata lirik lagu P.Ramlee , sdgkn lidah lg tergigit, inikan pl suami isteri...lbh krg gitu le bunyinye....mendlm maksudnyeee....so, komunikasi yg baik dan slg bertolak ansur antra pasangan sgt penting dlm hidup bermh tgga...slg memahami slg mhrmati dn mcm2 lg la ....supaya rmh tgga kita kekal abadi... bohong le kalau dlm rmh tgga tu xde gdh2...mesti ada punya ...x byk , sikit mesti ada! tp sbgai org dewasa dan matang ,jgn buat keputusan terburu2 ...if trjd camtu, effectnya kena pd ank2.....apa2hal pun kita pikir ank2...depa tu amanah dr Allah kpd kita...
kejadian pg td juga sekaligus tlh mnyedarkan aku ...... as a hubby n wife kena slg jujur, hormat mghormati, memahami dan bersyukur dgn apa yg ada....kesimpulannya..sekiranya berlaku perceraian rmhtangga,bknnya salah org ketiga ttp dr diri kita sendiri....

Ya AllAH ya Tuhanku ..kau ampuni la dosa kami sekeluarga, kau limpahilah kebrkatan, kabhagian, keselamatan dan kesihatan yg baik dalam khdpn kami di dunia dan akhirat... .....amin........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan