Ahad, 6 September 2009

misi mengecat pagar rumah

hari ni dah hari ke-4 aku beraya sblm org lain berya.....heheheh. so semlm aku dah start cat pintu pagar rumah aku. hubby beli cat hitam so segala besi kat rmh aku thn ni kaler hitam. aku ngan gigih giler mngecat pagar tengahari rembang sggup x tgk melodi smlm. nasib baik semalam cuaca panas dan mmg elok sgt le buat keje2 mengecat ni.... cat pun cepat kering. hbs cat pintu pagar , aku cat lak grill sliding door rumah aku lak. ... my hubby tlg kejap je , almaklum le dia posa n aku pung mmg x kasi dia tlg takut terbtl lak posa cik hubby aku tu. aku mengecat sampai waktu berbuka... smlm my hubby yg msk utk berbuka ...sodappppp....
dlm kul 8 mlm aku stop mengecat but my hubby lak sambung cikit2. aku lak pegi blkg dapur , pegi cabut lalang yg pjgnya sama tinggi ngan aku rasanya...... cuba korang bygkan ... so smlm dah clear n cantik tnh kat blkng rmh aku tu..... uishhhhh penat giler siap kaki tngan n jarijemari aku lenguh sampai terpaksa minta cik hubby urutkan, kurang le sikit w/pun msh terasa lenguhnya....
pg tadi aku bgn kul 5 am, pnskan nasi n lauk-pauk then pggl sophea n cik hubby makan sahur. aku lak cam biasa le basuh2 pinggn magkuk , bersihkan meja mkn n jemur kain. pastu aku sambung mengecat ...... hari ni awl sikit but still penat ! argghhhhh ... esok kejeeeee.....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan